Garbergs Reklambyrå

    /

    1 2

    Oxfam-metoden.

    Oxfam är en brittisk välgörenhetsorganisation som arbetar mot orättvisor och fattigdom. I den första kampanjen på svensk mark använder vi klassiskt bantningsspråk för att berätta om deras arbetsmetod. Men istället för att prata viktnedgång handlar annonserna istället om att hjälpa människor upp i vikt. Något vi kallar för Oxfam-metoden.

    /

    Dagens mobilsajt på FWA!

    Vi är stolta över att Björn Borgs kampanj ”Unite the Lovers” har utsetts till Mobile Site of Day av sajten FWA. Med kampanjen stödjer Björn Borg organisationen Love Commandos, som skyddar indiska par på flykt undan tvångsgifte och hoten som medföljer för många som vill gifta sig av kärlek. På unitethelover.com gäller det att sammanföra ett kärlekspar genom att gnugga på skärmen. Ju mer du gnuggar desto mer kärleksenergi, eller Nudeclear Power som Björn Borg kallar det, alstras. Lyckas du förena paret bidrar du samtidigt till att sammanföra verkliga kärlekspar i Indien på Love Commandos härbärgen.

    Norwegian /

    • Led by Locals

    Led by Locals.

    Folk frågar ofta sina facebookvänner om tips innan de reser till en storstad. Men få svenskar har vänner från staden de ska åka till. Med kampanjen Led by locals ger Norwegian dig möjlighet att fråga dem som känner staden bäst – de som bor där. Hundratals facebookanvändares frågor om London samlades in. Sedan flög 24 Norwegianmedarbetare till London i 24 timmar för att ställa frågorna till stadens invånare och filma deras svar. Dagen efter fick kunderna svaren. I form av 100 personliga filmer som publicerades på deras egen och på Norwegians facebookwall.