Garbergs Reklambyrå

    /

    1 2

    Oxfam-metoden.

    Oxfam är en brittisk välgörenhetsorganisation som arbetar mot orättvisor och fattigdom. I den första kampanjen på svensk mark använder vi klassiskt bantningsspråk för att berätta om deras arbetsmetod. Men istället för att prata viktnedgång handlar annonserna istället om att hjälpa människor upp i vikt. Något vi kallar för Oxfam-metoden.

    Norwegian /

    • Led by Locals

    Led by Locals.

    Folk frågar ofta sina facebookvänner om tips innan de reser till en storstad. Men få svenskar har vänner från staden de ska åka till. Med kampanjen Led by locals ger Norwegian dig möjlighet att fråga dem som känner staden bäst – de som bor där. Hundratals facebookanvändares frågor om London samlades in. Sedan flög 24 Norwegianmedarbetare till London i 24 timmar för att ställa frågorna till stadens invånare och filma deras svar. Dagen efter fick kunderna svaren. I form av 100 personliga filmer som publicerades på deras egen och på Norwegians facebookwall.

    Mastercard /

    • The Priceless Bus

    The Priceless Bus.

    MasterCard Priceless Stockholm är ett program som gör upplevelserna i huvudstaden ännu bättre. I den första kampanjen ville vi ge Stockholmarna en försmak av programmet så därför satte vi utan förvarning in en extra buss på tvåans och fyrans linje. Under tio dagar fick resenärerna möjlighet att välja ett roligare alternativ till den vanliga SL-bussen – The Priceless Bus.

    /

    1 2 3 4
    • Frank Andersson VS. Norwegian
    • Mikael Appelgren VS. Norwegian

    Mästarnas kamp.

    Norwegian har blivit valda till Sveriges bästa flygbolag av svenska folket. Men varför nöja sig med luften? Nu utmanar de andra svenska mästare. Se fighterna mot Frank Andersson och Mikael "Äpplet" Appelgren i Mästarnas kamp. Flygvärdinnehandsken är kastad.

    /

    1 2 3 4 5 6 7 8

    #obamainsweden

    Dagarna före Obamas besök i Stockholm placerade amerikanska ambassaden ut en pappfigur av presidenten i olika Stockholmsmiljöer. Bilderna av figuren lades upp på deras facebooksida under temat "What sites should President Obama visit when he's in Stockholm? Perhaps…Stockholm City Hall?". Amnesty ville inte vara sämre och placerade därför ett par timmar senare ut en egen pappfigur av en Guantánamofånge på exakt samma platser. Bilderna lades upp på Amnestys facebooksida under temat ”What promises should President Obama keep when he’s in Stockholm? Perhaps....closing Guantánamo?". Kampanjen blev vald till Månadens bästa digitala i Resumé.