Garbergs Reklambyrå

    Svea Ekonomi /

    Bättre fakturaflyt med Svea Ekonomi

    Alltfler företag inser fördelarna med att låta någon annan driva in fakturorna. Vilket på kort sikt ger mer pengar i kassan och på lite längre ger ökad likviditet som kan utveckla verksamheten. Svea Ekonomi är en pålitlig finansiell partner i de här frågorna. Vilket ger självförtroende att berätta om rationella fakturatjänster på ett emotionellt sätt. Tack illustratör Vic Lee, London!

    Björn Borg /

    1 2

    Björn Borg bejakar naken strålning.

    Björn Borgs vårkampanj går under temat ’Björn Borg says JA! to nudeclear power’ och leker med tanken om den laddade utstrålning som uppstår man bär Björn Borgs produkter. I kampanjen visar vi upp en postapokalyptisk värld, med sensuell strålning och muterade växter. Bilderna har tagits av Peter Gehrke. Kampanjen rullas ut på 15 marknader.

    St1 /

    1 2 3 4

    En obemannad twitterkampanj.

    För att visa hur otroligt aktiva St1 är när det kommer till att justera sina låga priser, lät vi deras 270 obemannade stationer twittra ut alla sina prisändringar på Twitter. Förmodligen Sveriges mest aktiva – och enerverande - Twitterkonto. Kampanjen förstärktes även med obemannade radiospotar.

    Fortum /

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
    • Papperskorgen vid Vasaparken Papperskorgen vid Vasaparken
    • Granen över Sankt Eriksgatan Granen över Sankt Eriksgatan
    • Renen på Götgatan Renen på Götgatan
    • Lyktstolpen på Västerbroplan Lyktstolpen på Västerbroplan
    • Elskåpet i Gamla stan Elskåpet i Gamla stan
    • Cykeln i Hornstull Cykeln i Hornstull
    • Elbilen vid Norr Mälarstrand Elbilen vid Norr Mälarstrand
    • Norra Bantorgets fågelholk Norra Bantorgets fågelholk
    • Instagrambilder som var med och tävlade.

    Allt blir finare med julbelysning.

    Fortum ville berätta att det med modern teknik går att sprida mycket glädje trots låg elförbrukning. Vi klädde vardagliga saker med fantasifull och rolig belysning – en papperskorg, en fågelholk, ett elskåp, en gammal cykel osv. Till kampanjen kopplade vi en aktivitet där den som såg någon av installationerna kunde dela en bild och tävla om fina julklappar från Fortum. Kampanjen fick diplom i Guldägget i kategorin Alternativa media.