Garbergs Reklambyrå

    /

    1 2 3
    • Case movie

    4xsilver.

    Resultatet av våra sex nomineringar i Guldägget har tillkännagivits. Fyra belönades med Silverägg. Stockholms Stadsmissions kampanj Nattjouren i den digitala kategorin, Norwegian Streetposters i Utomhus, NKs Varje dag är en doft i Hantverk samt Garbergs Projects formgivning av boken Tio lektioner matlagning i Designkategorin. Det hela firades under städade former på Stockholm Waterfront.

    NK /

    1 2
    • Uppslag i tidningen Residence Uppslag i tidningen Residence

    Bjud på din värld.

    Att anpassa en bjudning efter den som är bjuden kan verka trevligt men tyder egentligen mest på dåligt självförtroende. På NK finns både inredning och porslin som passar din högst personliga smak, sen får gästerna ta seden dit de kommer.

    Jernhusen /

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

    Jernhusen är lite mer Continentala.

    Rakt framför stora ingången på Stockholms Centralstation pågår just ett stort bygge som ska resultera i en ny pendeltågsstation med hotell, bostäder och skybar på toppen. Jernhusen passar på att bjuda på tidsförströelse på byggplanken under tiden. Passa på att njuta av den framtida utsikten på http://www.stockholmcontinental.se förslagsvis med soundtrack av Stockholmsmusik från http://www.stockholmcontinental.se/lyssna Mycket nöje!

    /

    Det är skillnad på friskolor och friskolor.

    På ena sidan har vi friskolorna det stormar om i media. De som drivs av kortisiktiga vinstintressen. Som gör allt för att blåsa sina elever på sin skolpeng. Så att ägarna kan stoppa slantarna i eget skatteparadiskonto. På andra sidan har vi Grillska Gymnasiet. Det är också en friskola. Men en friskolan som drivs av Stadsmissionens skolstiftelse. Här går hela skolpengen till skolan och eleverna. Allt. Även vinsten. Det betyder bättre skolmat, bättre utbildning och bättre utrustning. Helt enkelt en utbildning värdig det här landets framtid.

    /

    1 2 3 4 5 6
    • Case movie
    • Case movie

    Framtiden har ett pris.

    Tomorrow Awards är den internationella tävlingen som vill lyfta fram nytänkande inom reklam och kommunikation. Stockholms Stadsmissions julkampanj Nattjouren var en av fem kampanjer belönades med en trofé i årets tävling. Juryn lyfte fram kampanjens samspel mellan nattaktuella Tweets och traditionella medier när de motiverade vinsten. Våra kampanjer för Amnesty #obamainsweden och Björn Borg The Drop var också på shortlist i tävlingen.