Garbergs Reklambyrå

    /

    1 2

    Oxfam-metoden.

    Oxfam är en brittisk välgörenhetsorganisation som arbetar mot orättvisor och fattigdom. I den första kampanjen på svensk mark använder vi klassiskt bantningsspråk för att berätta om deras arbetsmetod. Men istället för att prata viktnedgång handlar annonserna istället om att hjälpa människor upp i vikt. Något vi kallar för Oxfam-metoden.

    NK /

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
    • Skottkärror placerades ut runt om i stan. Skottkärror placerades ut runt om i stan.
    • 5-serie i tunnelbanan 5-serie i tunnelbanan
    • Inbjudningskort av fröpapper. Inbjudningskort av fröpapper.
    • Solrosfrön delades ut till kunder. Solrosfrön delades ut till kunder.
    • En kalender räknade ner dagarna till premiären. En kalender räknade ner dagarna till premiären.

    Våren börjar på NK.

    Det är med vår som med mode, någon måste börja för att det ska spira. Så det var bara för oss att hugga i. Det grodde och grävdes, i allt från annonser till skottkärror på stan, för att slå an att vår största nyhet var våren själv.

    NK /

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

    Nu spirar våren på NK.

    Onsdagen 5 mars var det vårpremiär i varuhuset. Flera ton jord, några tusen vårblommor och en lass körsbärsträd och magnolior knoppades bland modenyheterna samtidigt som studentsångare hälsade våren välkommen.